English
- پنجشنبه 16 آذر 1402
دانشگاه مراغه
دانشکده کشاورزی
سامانه های پرکاربرد
مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشکده کشاورزی (LMS 4)
صفحه شخصی وبسایت (پورتال شمس)
تغیرر رمز VPN (تنها از طریق اینترنت دانشگاه)
پست الکترونیک
کتابخانه دیجیتال دانشگاه مراغه
اتوماسیون اداری (دیدگاه، نسخه جدید، قابل اجرا روی همه مرورگرها، بدون نیاز به تنظیمات)
اتوماسیون آموزشی (سما)
اتوماسیون پژوهشی (ژیرو)
اطلاعات فیش حقوقی
اتوماسیون تغذیه
سامانه خرید، تدارکات و انبار (Order)
مرکز ذخیره سازی رایانش ابری دانشگاه مراغه
سامانه دسترسی به مقالات
سامانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
همه سامانه ها
سامانه های ایرانداک
پیشینه پژوهش
ثبت پیشنهاده، پایان نامه و رساله
همانند جو
سمینارها و دفاعیه های دانشجویی
ارتباط با ما
دفترچه تلفن دانشگاه
Toggle navigation
هیات علمی
آموزش
حوزه ریاست
دانشجویان
پژوهش
معاونت ها
کارکنان
مراکز و دانشکده ها
روابط عمومی
دانشکده علوم انسانی
دانشکده علوم پایه
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده کشاورزی
معاونت آموزشی و پژوهشی
معاونت اداری و مالی
معاونت دانشجویی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
آزمایشگاه مرکزی
امور بژوهش و فناوری
گروه های آموزشی
علوم و مهندسی آب
معرفی گروه
مدیر گروه
اعضا هیات علمی
سرفصل دروس و توزیع برنامه های درسی
آزمایشگاه
علوم و مهندسی باغبانی
معرفی گروه
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
کارشناسان
آزمایشگاه ها
آزمایشگاه کشت بافت و بیوتکنولوژی
آزمایشگاه فیزیولوژی و فیزیولوژی پس از برداشت
آزمایشگاه آموزشی گروه
گلخانه
باغات آموزشی و تحقیقاتی
علوم و مهندسی خاک
معرفی گروه
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
سرفصل دروس و توزیع برنامه های درسی
فرم ها و آئین نامه ها
آمار دانشجویان
آزمایشگاه ها
آزمایشگاه خاکشناسی شماره یک
آزمایشگاه خاکشناسی شماره دو
آزمایشگاه خاکشناسی شماره سه
اساتید راهنما
زمینه های شغلی
مراحل مراجعه دانشجویان جهت رفع مشکلات
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
مقاطع آموزشی
آزمایشگاه ها
آزمایشگاه اگروتکنولوژی
آزمایشگاه ژنتیک و به نژادی
آزمایشگاه آموزشی
گلخانه تحقیقاتی گروه مهندسی تولید
مزرعه تحقیقاتی گروه تولید
تاریخ ها و قوانین مهم آموزشی
پایان نامه و طرح ها
سرفصل دروس و توزیع برنامه های درسی
ارتباط با مدیر گروه
مهندسی گیاه پزشکی
معرفی گروه گیاهپزشکی
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
چارت درسی و سرفصل دروس
آزمایشگاه ها
آزمایشگاه حشره شناسی
آزمایشگاه بیماری شناسی
مهندسی مکانیک بیوسیستم
معرفی گروه
مدیر گروه
اعضای هیات علمی
چارت درسی و سرفصلها
کتب و نشریات علمی
کتاب ها
Azarian Journal of Agriculture
فرمها و آئین نامه ها
آیین نامه های دانشجویی
فرم های مقطع کارشناسی و عمومی کلیه مقاطع
فرمهای تحصیلات تکمیلی
آیین نامه ها و فرم های پژوهشی
آئین نامه و فرم های اداری
چکیده قوانین مهم آموزشی و پژوهشی
انجمن های علمی
انجمن علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
دبیر و اعضا کمیته مرکزی
کارگروه ها و دوره های آموزشی
نشریه رویش
جوایز و افتخارات
روابط عمومی
انجمن علمی گیاهپزشکی
تاریخ ها و قوانین مهم آموزشی
فلوچارت گذراندن واحد کارآموزی دانشجویان مقطع کارشناسی
دانلود فلوچارت
=========================
حذف اضطراری (مقطع کارشناسی)
=========================
آئین نامه میهمانی و انتقالی دانشجویان مقطع کارشناسی
دانلود
=========================
در مورد مرخصی:
الزامات وتذکرات مربوط به صدور مرخصی تحصیلی:
تقاضای مرخصی تحصیلی دانشجو باید به صورت کتبی (
دانلود فرم
)، حداقل دو هفته قبل از شروع ثبت نام هر نیمسال تحصیلی توسط دانشجو به اداره آموزش دانشکده تسلیم گردد.
شورای آموزشی دانشکده با رعایت سقف سنوات تحصیلی دانشجو نسبت به صدور مرخصی تحصیلی حداکثر تا دو ترم بصورت متوالی یا متناوب اقدام نماید.
موافقت یا عدم موافقت با تقاضای مرخصی تحصیلی دانشجو کتبا به دانشجو ابلاغ گردد.
برای ترم اول تحصیلی ویا ترم هفتم به بعد فقط در صورت ارائه دلایل خاص مرخصی تحصیلی صادر گردد.
شورای آموزشی دانشکده مجاز است حداکثر،
دو ترم
مرخصی پزشکی ویا مرخصی زایمان
بدون احتساب در سنوات
تحصیلی در صورت ارائه مدارک مستند تائید شده توسط پزشک معتمد دانشگاه صادر نماید.
تقاضای مرخصی زایمان یا مرخصی پزشکی بیش از دو ترم در کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.
چنانچه دانشجو در موعد مقرر نتواند تقاضای مرخصی تحصیلی خود را ارائه نماید وثبت نام نیز نکرده باشد با ارائه دلایل مستند می تواند قبل از پایان ترم تقاضا نماید تا موضوع در شورای آموزشی دانشکده تصمیم گیری شود.
تقاضای مرخصی تحصیلی بعد از پایان هر ترم تحصیلی قابل بررسی نخواهد بود
===========================
اخذ واحد معرفی به استاد:
تا دو ماده درسی
پس از اتمام تمام واحدهای درسی بشرطی که واحد عملی نداشته باشد یا درسی با واحد عملی اخذ، اما پاس نشده باشد.
=========================
تمدید سنوات:
تا یک ترم پس از زمان قانونی (مثلا کارشناسی ارشد 4 ترم است) با ارائه فرم تمدید سنوات و رایگان،
ترم بعد از آن (در ارشد، ترم 6) با ارائه فرم همراه با هزینه،
و از ترم 3 مازاد بر سنوات مجاز (در ارشد ترم 7)، ثبت در سامانه سجاد و پرداخت هزینه.
=========================
موارد لازم جهت ارائه
پروپوزال
به شورای تحصیلات تکمیلی گروه آموزشی و دانشکده
1- متن پروپوزال (
از این لینک
)
2- نتیجه بررسی پیشینه موضوع پروپوزال در ایرانداک
3- ریز نمرات
4- تکمیل فرم صورتجلسه جهت طرح در شورای تحصیلات تکمیلی گروه (
از این لینک
تهیه نمایید و اسامی اعضا را تایپ؛ و فرم چاپ شده را با باقی مدارک تحویل دهید)
5- گواهی HSE
6-ثبت عنوان پروپوزال در ایرانداک (بعد از پذیرش در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده)
7- حکم کارگزینی استاد راهنما یا مشاور خارج از دانشگاه
8- رزومه استاد راهنما یا مشاور خارج از دانشگاه
=========================
آزمون جامع
- تاریخ برگزاری آزمون جامع
(هر سال دو مرتبه میتواند باشد):
بازه اول:
1 شهریور تا 30 آبان
بازه دوم:
15 بهمن تا 15 اردیبهشت
ﺑﺮاي ﺑﺮﮔﺰاري ارزﯾﺎﺑﯽ ﺟﺎﻣﻊ ﻻزم اﺳﺖ داﻧﺸﺠﻮ درﺧﻮاﺳﺖ ﮐﺘﺒﯽ ﺧﻮد ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ آﻣﺎدﮔﯽ ﺷﺮﮐﺖ در ارزﯾﺎﺑﯽ ﺟﺎﻣﻊ را ﺑﻪ اﺳﺘﺎد راﻫﻨﻤﺎ ﺗﺤﻮﯾﻞ دﻫﺪ. اﺳﺘﺎد راﻫﻨﻤﺎ باید 2 ﯾﺎ 3 ﻣﺎده درﺳﯽ اﻣﺘﺤﺎﻧﯽ را ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺑﻪ ﺷﻮراي ﮔﺮوه ﺟﻬﺖ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﺪ.
آزﻣﻮن در دو ﻣﺮﺣﻠﻪ ﮐﺘﺒﯽ و ﺷﻔﺎﻫﯽ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد. در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﮐﺘﺒﯽ ﺣﺪاﻗﻞ ﻧﻤﺮه ﻗﺎﺑﻞﻗﺒﻮل ﺑﺮاي ﻫﺮ ﻣﺎده اﻣﺘﺤﺎﻧﯽ 14 و ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ آزﻣﻮن ﮐﺘﺒﯽ ﺣﺪاﻗﻞ 15 ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. داﻧﺸﺠﻮ در ﺻﻮرت اﺣﺮاز ﻧﻤﺮه ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ 15 از اﻣﺘﺤﺎن ﮐﺘﺒﯽ ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اﻣﺘﺤﺎن ﺷﻔﺎﻫﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﻧﻤﺮه ﮐﺘﺒﯽ و ﺷﻔﺎﻫﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ از 16 ﮐﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ.
درﺻﻮرﺗﯿﮑﻪ داﻧﺸﺠﻮ در آزﻣﻮن ﮐﺘﺒﯽ ﻧﻤﺮه ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ 15 را اﺣﺮاز ﻧﻨﻤﺎﯾﺪ در ارزﯾﺎﺑﯽ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺮدود ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد و در اﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺤﺘﺮم اﻣﻮر آﻣﻮزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺪون درج ﻧﻤﺮه ﻣﺮدودي، ﺻﺮﻓﺎً ﮐﺪ ﻣﺮدودي را در ﮐﺎرﻧﺎﻣﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﺮدود ﺷﺪه در ارزﯾﺎﺑﯽ ﺟﺎﻣﻊ درج ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
=========================
حداکثر مهلت اصلاحات پایان نامه / رساله:
طبق بند صورتجلسه شورای تحصیلات تکمیلی مورخ 97/12/4، دانشجو متعهد میشود
حداکثر تا یک ماه پس از برگزاری جلسه دفاع
، پس از تکمیل فرم اصلاحات پایان نامه، آن را به آموزش دانشکده تحویل دهد. درج نمره در کارنامه دانشجو منوط به ارائه تاییدیه میباشد. چنانچه دانشجو در موعد مقرر جهت انجام اصلاحات پیشنهادی هیات داوران اقدام ننماید یا اصلاحات پایان نامه/رساله مورد تایید استاد راهنما / هیات داوران، قرار نگیرد، در این صورت پایان نامه/رساله
غیرقابل قبول
ارزیابی میگردد.
=========================
دفاع
- ز
مان تحویل پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مدیر گروه
جهت تحویل به داور
20 روز پیش از دفاع
.
رعایت فرمت نگارش پایان نامه /رساله طبق فرمت دانشگاه مراغه پیش از ارسال به داور الزامی است.
-اخذ مجوز دفاع (همراه متن پایان نامه/رساله، نتیجه همانند جویی نیز باید به پیوست باشد (همانندجویی قابل قبول 40 درصد می باشد)
برای دانشجویان دکتری مدرک زبان نیز لازم است
-
ت
اریخ دفاع از پایان نامه
(برای پرهیز از سنوات اضافی): -ترمهای پاییزه تا 20 بهمن
- ترم های بهاره تا 20 شهریور
داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﺣﺪاﻗﻞ
3 روز ﮐﺎري
ﻗﺒﻞ از دﻓﺎع، اﻃﻼﻋﯿﻪ ﺟﻠﺴﻪ دﻓﺎع پایان نامه / رﺳﺎﻟﻪ را در ﺑﻮﻟﺘﻦ داﻧﺸﮑﺪه ﻧﺼﺐ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
=========================
مراحل روند کار، پس از دفاع:
==================================
شیوه نامه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتر
ی (دانلود)